Prvi in najpomembnejši korak – kdaj in kako? Ne glede na to ali smo škodo povzročili sami ali smo sovoznik ali pa je škodo povzročil nekdo tretji, moramo vedno upoštevati naslednje pomembne korake.
Udeležba v prometni nesreči je stresna za vse udeležence, zato je najbolj pomembno, da v takšni neprijetni situaciji ohranite mirne živce in se zbrano soočite s situacijo. Prav zato je bistvenega pomena, da v udobju lastnega doma in še preden pride do kakršnekoli nesreče podrobno preberete korake in o njih celo debatirate s svojimi bližnjimi. Na ta način boste znanje širili in utrdili, kar bo vsekakor pripomoglo k temu, da boste v primeru nesreče lažje ohranili mirno kri. Da bi pravilno ravnali in vedeli, kdaj je na mesto nesrečnega dogodka potrebno poklicati tudi morebitne druge službe, si preberite spodnji prispevek.
Kdaj je potrebno v primeru prometne nesreče poklicati policijo?
1. Takoj pokličite policijo na 113, in sicer v naslednjih primerih:
- v prometni nesreči je prišlo do telesnih poškodb,
- udeleženec je v prometni nesreči pobegnil s kraja nesreče,
- zaradi prometne nesreče na vašem avtu je nastala večja premoženjska škoda,
- škoda je nastala zaradi požara, eksplozije, tatvine ali zlonamernih in objestnih dejanj,
- drug voznik ne želi izmenjati kontaktnih podatkov in podatkov o zavarovanju,
- obstaja sum, da je drug voznik pod vplivom alkohola, drog ali drugih psihoaktivnih snovi,
- obstajajo okoliščine, na podlagi katerih bi zavarovalnica lahko očitala vozniku prisotnost alkohola ali drugih nedovoljenih substanc (npr. prometna nesreča brez drugih udeležencev, prometna nesreča v poznih oz. zgodnjih jutranjih urah itd.).
Vaša dolžnost je tudi, da v primeru prometne nesreče po svojih zmožnostih pomagate udeležencem, če tega ne zmorejo sami.
Kaj vse pa je potrebno sporočiti policiji?
- kdo kliče in kje se nahajate,
- kaj se je zgodilo in kje se nahaja mesto nesreče (zelo dobrodošle so tudi informacije o tem, kako najhitreje priti do kraja nesreče, sploh če je le-ta nekoliko bolj skrit),
- koliko je poškodovanih in za kakšne poškodbe gre ter
- kakšno pomoč potrebujete (npr. avtodvigalo, reševalci, ipd).
Tudi v primeru, da ste udeleženi v prometni nesreči, kjer je nastala škoda, drugi udeleženec pa takrat ni navzoč (npr. nesreča na parkirišču), o tem obvestite najbližjo policijsko postajo.
2. Drugi korak je izmenjava podatkov
Kot je razvidno iz zgornjega odstavka obstajajo primeri, ko vam v primeru prometne nesreče ni potrebno klicati policije. Torej, če je škoda zgolj materialna (in ne gre za večjo premoženjsko škodo), lahko prvi korak izpustite. Zelo pomemben pa je naslednji korak, in sicer izmenjava podatkov s soudeležencem.
Kaj vse naj izmenjava podatkov obsega?
- Izpolnite Evropsko poročilo o prometni nesreči (v primeru, da ga imate pri sebi – navodila najdete na naši spletni strani ali na hrbtni strani poročila). To poročilo ne pomeni priznanja krivde, temveč je zgolj koristen zapis dejanske situacije ob prometni nesreči – kar v nadaljevanju tudi močno olajša kasnejše reševanje škodnega primera. Pomembno je, da poročilo podpišeta oba (oz. vsi) udeleženca v nesreči. To poročilo je za zavarovalnico ključen vir informacij o poteku nesreče in udeležencih, sploh v primeru, če na kraju nesreče ni bilo policije (ki bi sicer opravila ogled in naredila zapisnik o nesreči).
- V primeru, da ima drug udeleženec enak obrazec, vendar v drugem jeziku, upoštevajte, da sta oba obrazca enaka – zato so vprašanja tudi oštevilčena. V primeru, da Evropskega poročila nimate pri sebi je nujno pridobiti podatke soudeleženca nesreče. To obsega: registrsko številko vozila in osnovne podatke o vozniku (ime in priimer, naslov in številka njegove zavarovalne police).
- Kar se da natančno opišite vse podrobnosti nesreče ali poškodbe na vozilih – pri tem pa pridobite tudi podpis soudeleženca. Pomembno je, da Evropsko poročilo podpišejo vsi udeleženci prometne nesreče. Poleg tega lahko kraj nesreče tudi poslikate iz različnih zornih kotov – to bo pri reševanju škodnega primera ključnega pomena!
3. Tretji korak – premik avta
Sledi tudi premik avta – s tem preprečimo dodatne poškodbe in zagotovimo, da avto premaknemo na varno. Storite vse, kar je v vaši moči, da kraj dogodka najbolj zavarujete in s tem poskrbite za varnost ostalih udeležencev v prometu. Ne pozabite obleči varnostnega jopiča in namestiti varnostnega trikotnika na razdalji najmanj 100 metrov od poškodovanega vozila (oba sta del obvezne opreme vsakega vozila).
Če imate na svoji zavarovalni avto polici izbrano tudi kritje WIZ Asistent:
- pokličite na 080 88 48 (če ste v tujini: +386 5 66 28 500) in počakajte na njihova nadaljnja navodila in pomoč.
4. Korak – stopite v stik z nami
Škodo lahko prijavite na številne različne načine, in sicer najkasneje v roku 3 dni – ne glede na to, kaj je bil vzrok prometne nesreče in kakšna je škoda.
In kako sploh prijaviti škodo?
- Preko preprostega spletnega škodnega obrazca ali
- Na e-poštni naslov (prijava.skode@wiz.si) ali
- Preko klica na brezplačno telefonsko številko 080 11 24 vsak delovnik med 8:00 in 17:00 ali
- Pri enem izmed več kot 150 pooblaščenih serviserjev ali V najbližji poslovni enoti Adriatica Slovenice d.d.
Ob prijavi škode ima udeleženec odgovornost, da pri tem popolnoma sodeluje.
To pomeni, da zavarovalnici dovoli pregled avta (v primeru, da je to potrebno) in odgovarja na dodatna osebna vprašanja. Če prijavljate škodo, v nobenem primeru ne smete izjavljati krivde komurkoli, ki je povezan z nesrečo ali popravljati vaš avto brez našega dovoljenja.
Pred začetkom morebitnega popravila, mora biti avto na razpolago za ogled našim cenilcem ali drugim serviserjem, ki jih imenujemo.
Po pregledu vse dokumentacije sledi odplačilo škode
WIZ Zavarovanje vam ponuja možnost odprave škode s:
- Popravilom vašega avta (delna škoda – v primeru delne škode se avto zavarovanje nadaljuje). Med več kot 150 pooblaščenimi servisi bomo poskušali izbrati tistega, ki je v bližini vašega bivališča ali delovnega mesta.
- plačilom dogovorjenega zneska vrednosti vašega avta. V primeru, da je ta povsem uničen ali ukraden (totalna škoda – v primeru totalne škode se na polici prekinejo kritja, iz katerih je prišlo do izplačila).
Ob prijavi škode (po kritjih WIZ Obvezno, WIZ Voznik ali WIZ Kasko) se bo vaša premija v naslednjem zavarovalnem letu pri podaljšani polici povišala za najmanj 15 %. V primeru uveljavljanja škode za primere, ki jih krije WIZ Delni kasko pa povišanja premije v naslednjem zavarovalnem letu ni.